Oskjuhlid - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Elise en Ruben - WaarBenJij.nu Oskjuhlid - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Elise en Ruben - WaarBenJij.nu

Oskjuhlid

Door: Ruben en Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise en Ruben

02 Februari 2015 | IJsland, Reykjavik

Vandaag hebben we voor het eerst een echte wandeltocht gemaakt. Ons ontmoetingspunt was bovenaan een heuvel bij het zogeheten 'Perlan' restaurant, met bovenop 'The Pearl' (zie foto's).
De tocht ging door de natuur van Oskjuhlid, de IJslanders noemen dit natuurgebied ook wel 'a natural pearl'. Er zijn meer dan 176.000 bomen geplant wat ervoor heeft gezorgd dat er een bos is ontstaan. Bos is in Reykjavik zeker niet gewoon (er is bijna geen bos in IJsland) en mede daarom is dit een geliefde plek voor de inwoners en bezoekers. Er zijn mooie wandel- en fietspaden aangelegd om even aan het drukke stadsleven te ontsnappen..
We liepen door het bos, langs de kust en kregen informatie over de flora & fauna, over het verleden & oorlogstijd en over natuuronderwijs wat hier in de herfst en lente wordt gegeven.

Zie de foto's voor een impressie van de mooie natuur!

• 02 Februari 2015 - 18:59

Hans Wiggers:

Hoi Elise en Ruben,
    Gisteren bij 3 op reis reportage over IJsland.

• 02 Februari 2015 - 19:46

Hanneke:

Hoi Ruben en Elise,
    Super om te lezen dat jullie het zo fijn hebben daar.
    groetjes Hanneke

• 02 Februari 2015 - 21:30

Désirée Cornielje:

Wat een prachtig stuk natuur en GEWELEDIG MOOIE foto's. SUPER.
    xx Dees

Elise en Ruben

Samen met mijn vriend, Ruben, ga ik zo'n vijf maanden studeren in Reykjavik, IJsland! Wij studeren allebei de PABO, nu derdejaars. Wij hebben ontzettend veel zin in dit avontuur en zullen geregeld hier onze verhalen en foto's posten!

Actief sinds 17 Dec. 2014