Yes! We've finally seen the Northern lights! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Elise en Ruben - WaarBenJij.nu Yes! We've finally seen the Northern lights! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Elise en Ruben - WaarBenJij.nu

Yes! We've finally seen the Northern lights!

Door: Elise en Ruben

Blijf op de hoogte en volg Elise en Ruben

01 Februari 2015 | IJsland, Reykjavik

We zijn nu al bijna een maand in Reykjavik! En eindelijk, na vier weken, zien we twee avonden achter elkaar het noorderlicht! WAUW! Wat is dat bijzonder om mee te maken! Mocht ook wel, na een aantal mislukte pogingen om het te zien... Er is een site waarop de "aurora" voorspelling te zien is op schaal van 1 tot 9. Bij 2 zijn vaak al hele mooie plaatjes te zien, maar vanaf 4 heb je pas echt goed kans om het te zien. We hebben in de tweede week dat we hier waren een trip gedaan met ESN, om op het noorderlicht te jagen. We vetrokken 's avonds in het pikke donker met een bus, waarin nog 50 andere mensen zaten... Gezellig, dat wel... helaas geen noorderlicht. Het frustrerende was dat wanneer we elke keer op school kwamen, steeds meer mensen met verhalen kwamen dat ze het noorderlicht hadden gezien! Wij, als enige, natuurlijk niet... We hadden afgesproken om elke avond, wanneer de voorspelling minimaal 3 was even naar buiten te gaan om 22.00 uur, naar de haven. De haven ligt afgelegen van de stad. Je kunt het het beste zien met zo min mogelijk stadslicht, vandaar... Nou eindelijk, na vier weken! Het begon met twee hele lichte, groene strepen... en met de seconde werden die strepen breder en veranderde de vorm compleet! Echt heel bijzonder!

Verder gaat het heel goed met ons. We hebben ons huisje gezellig gemaakt en zijn gewend geraakt aan de stad (nog niet aan de kou....).
We hebben 3 dagen in de week school, waar we ongeveer in een half uur naartoe lopen. Althans, als er geen sneeuwstorm is natuurlijk. De hele klas verklaarde ons voor gek toen ze ons als twee versneeuwde yeti's binnen zagen lopen... Tja, volgende keer de bus! Dat is een van de dingen die hier niet zo veel geld kosten, gelukkig...

Ook hebben we nu een heel gezellig clubje met allerlei mensen uit verschillende landen, waar we mee naar een pub gaan, gaan lunchen, leuke dingen mee doen. Donderdag gaan we met Caroline (Zweden) en Conrad (Duitsland) naar een "hot spring". Dit is een verwarmde rivier, waar je gewoon in kunt zwemmen. IJsland kent er vele. Volgende week huren we een auto voor het weekend en gaan we de golden circle doen. Schijnt heel toeristisch, maar absoluut prachtig te zijn. Je rijdt met de auto langs de mooiste watervallen, de Geysir (spuwende geiser op vulkanisch grond) en de blue lagoon. Ook zijn we van plan om even naar de IKEA te gaan, om wat mokken te kopen, theedoeken, enz.

Bekijk onze foto's om een impressie op te doen van het noorderlicht! Het is heel lastig om het scherp op te foto te krijgen, maar Ruub heeft zijn best gedaan, en al zeg ik het zelf, prachtige plaatjes ervan geschoten!

P.S. Onze overlevingsvoorraad is weer goed aangevuld! Bedankt allen!
P.P.S. Stroopwafels gaan wel erg hard ...

• 01 Februari 2015 - 00:27

Désirée :

Lieve Ruben en Elise,

Leuk om weer eeens een stukje blog te lezen en foto's te kijken. Het lijkt me een geweldig avontuur zo ver van huis.
    dikke knuffel xx

• 01 Februari 2015 - 08:29

Monique Wijman:

Dat klinkt allemaal goed en gezellig daar bij jullie. Leuke verhalen. En heel bijzonder om het noorderlicht te zien... bofkonten

kussssss van ons, monique en paul, en groetjes van nathalie en roy

• 01 Februari 2015 - 10:02

Jos Van Den Hoven:

Wat leuk dat jullie dat noorderlicht nu eindelijk gezien hebben. En dat jullie zo genieten van de opgestuurde spullen. Hier is het de laatste dagen ook weer wat kouder, maar het stelt niks voor in verhouding met IJsland. Geniet van alles, succes met de studie en we Skypen weer gauw! X

• 01 Februari 2015 - 11:33

Hans Wiggers:

Hallo Elise en Ruben,
    Fijn dat het goed gaat met jullie en dat de voedselbank spullen opstuurt vanuit Nederland.
    Fantastisch de foto's van het noorderlicht. Heel veel succes daar in het koude noorden en Ruben, pas goed op Elise. Groetjes xxx

• 01 Februari 2015 - 14:51

Leo:

Wat fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat en dat jullie een club vrienden hebben om de dingen mee te ondernemen. Mooie foto's van het noorderlicht. Geniet van het mooie weekend wat jullie van plan zijn te gaan doen. In het noordelijke gedeelte van IJsland zitten een heleboel papagaaiduikers die ook wel IJslands trots genoemd worden, volgens Marijan de moeite waard. Heel veel genieten en studeren en af en toe ons ook even mee laten genieten van jullie avontuur. Vanuit Wijk een welgemeende knuffel. Leo