Haskóli Ísland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Elise en Ruben - WaarBenJij.nu Haskóli Ísland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Elise en Ruben - WaarBenJij.nu

Haskóli Ísland

Door: Ruben en Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise en Ruben

10 Januari 2015 | IJsland, Reykjavik

We zijn nu verschillende keren deze week naar een pub geweest, waar ook veel andere internationale studenten waren. Er komen er verassend veel uit Finland, en ze kenden elkaar van tevoren niet... Het is ondertussen een hele gezellige groep geworden, bestaande uit zo'n 15 studenten.

Donderdag zijn we met een stel wezen lunchen bij de university square, op de campus. Daarna hebben we de library en sportschool opgezocht. Ruub heeft gelijk een toegangskaart gekocht en is gisteren al wezen sporten. Ik niet. Maar Ruub heeft mij overgehaald om ook te gaan...
Donderdagavond zijn we wezen zwemmen. IJsland staat erom bekend dat ze veel zwembaden heeft. Het aparte is dat het een buitenbad was. Het was een soort jacuzzi op het dak van een oud zwembadgebouw. Heel apart om in water van 42 graden warm, en tegelijkertijd met je hoofd in de sneeuwstorm te zitten.... Er was ook een binnenbad waar je baantjes kon trekken. Het buitenbad was echt heerlijk, we hebben gelijk een 10-rittenkaart gekocht!

Vrijdagochtend gingen we voor het eerst naar onze school, de Faculty of Education. We hadden afgesproken om er samen heen te lopen met Sonja (Finland). Zij kwam naar de Hallgrimskirkja en ontmoette ons daar om 9.15 uur, omdat school om 10.00 uur begon. NOT. Eenmaal gevonden stonden we om 9.45 uur voor een leeg lokaal, en bleek dat we een uur te vroeg waren... in die tussentijd hebben we onszelf nuttig gemaakt door het gebouw te verkennen, een bibliotheekpas aan te vragen en alvast een boek te kopen, die we nodig hebben voor onze lessen. Om 11.00 uur begon dan de welkomstbijeenkomst. We hebben onze klas en docenten ontmoet. We volgen de volgende vakken: Teaching English to young learners, EFL learning and second language acquisition en Icelandic Nature and Cultural Legacy. Voor dat laatste vak moeten we oude, IJslandse saga's gaan lezen en gaan we ook op fieldtrips. Denk aan birdwatching en vulkanen bezoeken. Maandag beginnen onze lessen.

Dit weekend zijn we van plan om onze opdrachten af te maken voor de zorgminor (opdrachten die we nog in moeten leveren voor school in Nederland). Dit was weer een kleine update van afgelopen dagen. We hebben nog wat foto's toegevoegd.

P.S. Onze stroopwafels zijn op, donaties zijn welkom haha.

Njardargata 33, 101 Reykjavik, Iceland.

• 10 Januari 2015 - 18:52

Margriet Van Rossen:

Een trieste mededeling voor jullie. Bij de AH waren vanmiddag ook de stroopwafels op. Anders had ik ze jullie toegestuurd.
    Wat goed dat je meegaat sporten Elise. Het is goed voor lijf en leden. Zwemmen in de buitenlucht het lijkt wel vakantie.
    Hoeveel uur daglicht hebben jullie per dag? Kun je daar een beetje tegen.

Maak er wat moois van.

Knuffel Margriet

• 15 Januari 2015 - 20:50

Willem Kohlen O.v.b:

Als ik het goed lees is het een mooi eiland en hebben jullie het naar je zin
    geniet er van en probeer zoveel mogelijk te zien
    Douchen kun je ook in de sneeuw

groetjes