Roadtrip dag 1 - 3 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Elise en Ruben - WaarBenJij.nu Roadtrip dag 1 - 3 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Elise en Ruben - WaarBenJij.nu

Roadtrip dag 1 - 3

Door: Elise en Ruben

Blijf op de hoogte en volg Elise en Ruben

05 Mei 2015 | IJsland, Reykjavik

Daar gingen we dan.. op 2 mei verlieten we ons huisje op de Njardargata. Dubbel gevoel: blij om lekker te gaan reizen en wetend aan het einde van de reis lekker naar huis te gaan in Nederland, verdrietig, omdat we toch ook een hele leuke periode afsluiten en een hele fijne tijd gehad hebben in ons huisje in Reykjavik.

De dag begon goed met een stralend zonnetje. We haalden de auto op om 09.00 uur. Onze auto was er niet, maar we kregen een gratis "upgrade" naar een grotere auto, Chevrolet Captiva, 4x4. Prima! Goeie auto en goed verzekerd. Het kost een hoop geld, maar we zijn blij dat we het gedaan hebben! We hebben al aardig wat slechte wegen gepasseerd...

We reden naar Snaefelsness, een prachtig schiereiland in het Westen van IJsland. We hebben een prachtige waterval gezien, Hraunfossar, waarna we vervolgens in een klein vissersdorpje kwamen. Overnachting in een prima hotelletje in een klein dorpje.

Dag 2 vetrokken we naar de Westfjorden, what a ride! We hebben zo'n 7 á 8 uur gereden die dag. Maar het was een prachtige rit door de fjorden heen. Berg op, berg af in kringelweggetjes, spannend! Ons werd een hele mooie vogelklif aangeraden, waar o.a. ook puffins zouden zijn (papegaaiduikers, soort IJslandse pinguïns). We hebben 8 uur gereden en vervolgens alleen maar meeuwen gezien hahaha. De klif was prachtig hoor en lekker gewandeld, maar we hadden toch wat anders verwacht. Die avond naar the middle of nowhere, waar we geen internet of bereik hadden, ook wel Haenuvik genoemd, gereden. Hier had ik een huisje voor ons gehuurd. Het meest rare overkwam ons... De man die ons verwelkomde sprak geen woord Engels! Dit was opzicht al lastig... Ook was er in t huisje geen beddengoed, dit konden we wel krijgen, maar moesten we 30,- voor neerleggen dus daar hebben we voor bedankt. We hadden namelijk zelf een lekker dekentje mee en hadden zoiets van we trekken gewoon ons thermo ondergoed aan en warme sokken, dan komt het wel goed. Dit was uiteindelijk ook zo. De man had in zijn schuur allerlei opgezette beesten, zoals vogels en vossen en een otter? Nou eenmaal betaald liep de man met ons mee naar het huisje... Hij liet ons de keuken en badkamer zien en onze slaapkamer met een stapelbed... het rare was dat de man snel één kamer op slot deed... Vlak voor hij dat deed zag ik dat daar een bank stond. Ruben en ik zeiden dat we die kamer gewoon open wilden en wilden zien wat daar was. De man bleef IJslands tegen ons praten... maar na lang gezeur deed hij toch de kamer open, stond daar gewoon een tweepersoonsbed!! Raar...

Dag 3 zijn we vroeg weggereden, richting Holmavik, waar we vannacht ook slapen in een leuk hotelletje met uitzicht op bergen en zee. Het is alleen al een genot om in de auto te zitten in deze omgeving. We zijn naar een hot spring geweest en hebben lekker gebubbeld in een pot met warm water vanuit de grond. Daarna nog lekker gewandeld in dit dorpje. Bij het hotel aangekomen en lekker gaan koken, zit er nog een Nederlands stelletje in de keuken! Zo toevallig, maar ook zo gezellig! Heerlijk gekletst. De vrouw bleek ook in het onderwijs te zitten, heel leuk, avond was zo voorbij!

Morgen gaan we naar de hoofdstad van het Noorden: Akureyri. Schijnt aardig wat gesneeuwd te hebben, dus moeders, ja we doen voorzichtig!

Foto's zet ik er snel op en over een paar dagen schrijf ik weer een stukje!

Liefs! XXX

• 05 Mei 2015 - 10:25

Désirée Cornielje:

Hai Elise en Ruben,

Leuk om jullie trip ook op deze manier te kunnen volgen.
    Mooie dingen hebben jullie gezien en ik kan me voorstellen dat het vanuit de auto ook een genot is om door het landschap te reizen.
    Hebben jullie nou in het tweepersoonsbed geslapen? Vreemd als iemand een deur ineens op slot doen.

Zeker voorzichtig doen. Wel genieten hoor!! Het is zo voorbij.
    Liefs van Désirée xx

• 05 Mei 2015 - 23:11

Paul Wijman:

Fantastische foto,s wat een ervaring voor jullie. Geniet nog even voor je het weet sta je op schiphol!

• 08 Mei 2015 - 19:39

Willem Kohlen:

Ik vind dat jullie een mooie tijd hebben op het eiland.
    geniet er nog maar even van en dan een goede en veilige terugreis.

groetjes samen en tot ziens