Nog maar 4 weken in IJsland! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Elise en Ruben - WaarBenJij.nu Nog maar 4 weken in IJsland! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Elise en Ruben - WaarBenJij.nu

Nog maar 4 weken in IJsland!

Door: Elise en Ruben

Blijf op de hoogte en volg Elise en Ruben

14 April 2015 | IJsland, Reykjavik

De tijd gaat zo snel! Zo is onze vriendin Tessa al weer een week thuis! Wat hebben we het gezellig gehad! Vorige week dinsdag kwam ze aan bij ons thuis in Reykjavik. Thuis, zo voelt het ook echt. Het is een gek idee om straks weer in Nederland te zijn, maar niet samen een "thuis" te hebben... Anyway, nog even niet aan denken want we hebben nog vier weken tegoed hier.

De week dat Tessa hier was, was echt super. We hebben zo veel leuke dingen gedaan. Zo zijn we met Tessa, Caroline en Konrad twee dagen op reis geweest naar het oosten en 't zuiden van het land. We hadden op zijn zachtst gezegd niet zo lekker weer... De wegen worden hier slecht onderhouden, zo lag er bijvoorbeeld nog veel sneeuw en ijs... We hebben 6 uur gereden, of liever gezegd, Ruben heeft 6 uur gereden tot we bij het gletsjermeer waren. Het was echt prachtig, we zagen ook veel zeehonden in hun natuurlijke omgeving. Daarna zijn we naar het zuiden gereden en hebben we daar in een leuk guesthouse overnacht. Het was ontzettend gezellig! Ruub heeft pannenkoeken voor ons gebakken en 's avonds hebben we lekker yathzee gespeeld.

We zijn die volgende dag naar de zwarte stranden gegaan en vervolgens langs twee mooie watervallen gereden en terug in Reykjavik gekomen.

Zaterdag hebben we de hike gedaan met Tessa op een berg, die eindigt bij de "hot" river. Nou mooi niet! Het was kouuuuuud!! Men wat hadden we het slecht. Desalniettemin ontzettend veel gelachen. Thuis aangekomen lekker gedoucht en 's avonds vroeg naar bed, want zondag hebben we de golden circle gedaan. Dit was een heerlijke dag. Geen regen! We hebben de week lekker afgesloten in de Blue Lagoon en 's avonds nam Tess ons mee uit eten. Ik heb een aantal foto's ge-upload van deze week!

Afgelopen zondag hebben we van Konrad afscheid genomen, hij ging weer terug naar Duitsland. We hebben zo leuk contact met hem, Caroline en Klara. Hij zei: "Tot ziens, in Holland de volgende keer?". Wij gaan hen ook zeker een keer opzoeken in Zweden en/of Duitsland!

Nog 4 weken te gaan. We zijn druk met het plannen van onze reis. De auto is geboekt, alle overnachtingen zijn geregeld en de tickets voor de veer naar de Westman eilanden zijn ook binnen, kan niet wachten!
Daarna is ons avontuur alweer voorbij... Ik heb zin om thuis weer lekker aan de slag te gaan met school, stage, werk en ik kan niet wachten om onze familie en vrienden weer te zien.

Bedankt voor alle reacties op onze verhalen, we vinden het echt heel leuk om te lezen dat jullie ons volgen!

Tot snel, liefs uit IJsland.

• 15 April 2015 - 13:42

Hans Wiggers:

Hoi Elise,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt al zag ik de laatste keer op Skype een klein traantje en een klein stukje heimwee. Maar eerst nog jullie toer door IJsland. Nog heel veel plezier. En Ruben, pas goed op haar!!!!!!!
    Groetjes
    Hans

• 15 April 2015 - 23:06

Jos:

Hoi moppie, maak er nog een mooie tijd van daar, het is een ervaring om nooit te vergeten. Succes met alles, veel plezier en kom gezond weer terug. En Ruben natuurlijk ook!

• 16 April 2015 - 13:43

Désirée:

Hai lieverds,

Fijn dat de week met Tessa zo erorm gezellig was en dat jullie zoveel mooie dingen zijn gaan bezoeken.
    Het zijn weer prachtige foto's.
    laatste week echt naar de uni endan nog even verslagen maken en inleveren.
    Tja, de tijd gaat heel snel nu. Nog 26 dagen en dan zijn jullie weer terug.
    BLIJVEN GENIETEN VAN ALLES EN ZORG GOED VOOR ELKAAR!!

Dikke kus
    Dees