Met een ex-gevangene als tourguide een grot in! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Elise en Ruben - WaarBenJij.nu Met een ex-gevangene als tourguide een grot in! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Elise en Ruben - WaarBenJij.nu

Met een ex-gevangene als tourguide een grot in!

Door: Elise, Ruben en Tessa

Blijf op de hoogte en volg Elise en Ruben

01 April 2015 | IJsland, Reykjavik

Gisteren is onze vriendin, Tessa, van school bij ons aangekomen! Hier hebben we lang naar uit gekeken, eindelijk is het zo ver. De dag is goed begonnen met heerlijk weer, strakblauwe lucht. We zijn 's avonds op pad geweest om het noorderlicht te spotten, tevergeefs helaas... Vandaag zijn we heel vroeg opgestaan, omdat we een tour hadden geboekt: cave Raufarholshellir exploring tour. Ja je hebt het goed gelezen, we zijn met een ex-gevangene als tour guide een hele diepe, soms best wel enge grot in gegaan. Dat ex-gevangene wisten we van tevoren niet hoor. Toen we in de bus zaten zat ie vrolijk te vertellen dat hij net uit de gevangenis kwam... MAAR we zijn heelhuids teruggekomen en wat was het een ervaring! Deze grot is door lava gevormd, 500 jaar geleden. Hij is in totaal 1360m lang en hiermee de op twee na langste grot van IJsland. De formaties in de grot waren geweldig! Een gedeelte was helemaal van ijs. Pilaren van ijs, enorme ijsbellen... heel bijzonder en mooi om te zien, kijk maar bij de foto's!

Het was een super ervaring, maar we waren ook wel weer blij toen we weer bovengronds waren haha! Onze guide was apart, vertelde niet zo veel, liep voornamelijk veel vooruit... maar het was geweldig!

Morgen gaan we op pad met de auto met zijn vijven (Ruben, Tessa, Konrad, Caroline en ik), naar het oosten van het land om HET gletsjermeer te zien van IJsland. Vervolgens rijden we door naar het Zuiden en verblijven we daar een nachtje. Die dag daarna gaan we terug naar Reykjavik en komen we langs prachtige watervallen, zwarte stranden en vulkanen. We hebben er zin in!

Liefs

• 03 April 2015 - 00:04

Désirée Cornielje:

Klinkt weer geweldig!! Ben benieuwd hoe het was en naar de foto's.
    Dikke knuffel van Désirée xx

Elise en Ruben

Samen met mijn vriend, Ruben, ga ik zo'n vijf maanden studeren in Reykjavik, IJsland! Wij studeren allebei de PABO, nu derdejaars. Wij hebben ontzettend veel zin in dit avontuur en zullen geregeld hier onze verhalen en foto's posten!

Actief sinds 17 Dec. 2014