-10 graden, op een berg in IJsland, in zwemkleding - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Elise en Ruben - WaarBenJij.nu -10 graden, op een berg in IJsland, in zwemkleding - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Elise en Ruben - WaarBenJij.nu

-10 graden, op een berg in IJsland, in zwemkleding

Door: Elise en Ruben

Blijf op de hoogte en volg Elise en Ruben

06 Februari 2015 | IJsland, Reykjavik

De voorspellingen om het noorderlicht te kunnen zien waren afgelopen dagen steeds heel erg hoog! Dus wij zijn een aantal keren naar buiten gegaan rond 23.00 uur (want het verschijnt meestal tussen 23.00 – 01.00 uur). Zo ook afgelopen maandagavond. We wilden een andere plek opzoeken dan de haven, want daar hadden we de vorige keer foto’s genomen, dus besloten we naar de vuurtoren te gaan. Dit was zo’n 40 min. met de bus, en nog een stukje lopen. We hadden losgeld gepakt voor de bus, en ja, en nu komt het… In de bus kwamen we erachter dat geen van ons een portemonnee mee had én we hadden de kaart thuis laten liggen. DUS we konden niet terug met de bus, want we hadden geen geld… En terug lopen was ook niet echt een optie want we wisten de weg niet! Hmmm…

En fin, de voorspellingen klopten niet, het werd ontzettend bewolkt, geen noorderlicht. En toen kwamen we twee geweldige Amerikanen tegen met hun kinderen én super grote auto, die ons thuis hebben gebracht! Voor het eerst gelift in mijn leven! Het was echt super, hoe aardig die mensen waren!

De volgende dag zijn we met Caroline en Konrad een hiking trip gaan doen in Hveragerdi. Hiervoor namen we eerst de bus, het was een aardig stukje buiten de stad namelijk, en daarna zouden we nog een stukje moeten lopen voor we bij de hiking route zouden komen. De hike zelf zou ongeveer een uurtje duren, maar aangezien we verdwaald waren en blijkbaar drie keer hetzelfde rondje hebben gelopen, hebben we eerst drie uur gelopen. En toen moest de hike nog beginnen… Ik had het best wel zwaar… Ik bedoel, ik heb een goede conditie en mijn benen kunnen best wat hebben, maar dit was echt berg op, berg af, in de sneeuw, op het ijs… Maar we hebben het gered, en het was de moeite zeker waard! De hike begon onderaan de berg, en eindigde bovenaan de berg. GEWELDIG! Wat een uitzicht! Echt een aanrader voor degenen die van een goede wandeling houden! Ijsland is sowieso een aanrader!

Maar goed, onderweg kwamen we allemaal van die “mud springs” tegen. Dit waren gaten in de bergen, waar water en/of modder in werd gekookt en enorm veel stoom vanaf kwam. Bovenaan de berg aangekomen, na een aantal bijna doodervaringen, was er een hot spring (warme rivier) waar je in kan. Dit hebben we gedaan! Het was hilarisch. We hebben ons als een gek omgekleed. Stel je voor, in de sneeuw met tien graden onder nul, je bikini aantrekken om vervolgens als een malle die rivier in te springen, die toch nog wel 40 graden bleek te zijn, auw! Onze voeten waren kreeften, maar na een aantal minuten raakten we hier aan gewend en was het echt heerlijk! Omdat we zo’n tijd hadden gelopen voor we die hiking route hadden gevonden, hadden we niet zo veel tijd om in die rivier te zitten, aangezien het vrij vroeg donker wordt hier…MAAR het lot bracht ons daar: Jenny en Jacob, uit Liverpool. Zij deden de hike ook en kwamen kort na ons aan bij de rivier. Wat bleek, ze waren met zijn tweeën maar hadden een zevenpersoonsauto en wilden ons graag een lift geven (tweede keer liften in mijn leven!). TOP! We hadden niet zo veel puf om nog drie uur te lopen nadat we eerst nog helemaal naar beneden vanaf die berg moesten lopen, dus dit kwam weer perfect uit! ’s Avonds hebben we nog een drankje met hun gedronken, erg gezellig!

Bij onze foto’s staan echt prachtige plaatjes van Hveragerdi en de berg waar we de hike gelopen hebben!

• 07 Februari 2015 - 00:14

Désirée:

Hai lieverds,

Echt geweldig, SUPER en wat een landschap. Weer super mooie foto's.
    Bezir voor woorden dat je bij min 10 in het water gaat wat 40 graden is. WAAUW!!!!
    Dikke kus

• 14 Februari 2015 - 14:12

Willem Kohlen:

Het is goed om te horen dat jullie de arctic training goed volhouden .
    Alleen het lopen berg op nog wat trainen .
    DE foto"s zijn heel mooi
    ik wens jullie ook veel plezier met je familie
    Groetjesvan willem

• 20 Februari 2015 - 16:49

Leo:

Wat een heerlijke verhalen om te lezen. Jullie genieten met volle teugen van deze periode. Wat fijn om telkens weer te ervaren dat er ook heel veel geweldige mensen zijn die bereid zijn om je te helpen.Hele mooie foto's en ook daar worden de dagen iets langer denk ik. Heel veel plezier en bedankt dat we met jullie mee mogen op studiereis. liefs vanaf de Dommel.