Roadtrip dag 4 - 10. Tot ziens IJsland! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Elise en Ruben - WaarBenJij.nu Roadtrip dag 4 - 10. Tot ziens IJsland! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Elise en Ruben - WaarBenJij.nu

Roadtrip dag 4 - 10. Tot ziens IJsland!

Door: Elise & Ruben

Blijf op de hoogte en volg Elise en Ruben

12 Mei 2015 | IJsland, Reykjavik

Dat was het dan, ons avontuur stopt hier. Ik schrijf dit blog op onze hotelkamer bij het vliegveld, de laatste avond in IJsland. Na bijna 5 maanden hier gewoond te hebben, vliegen we morgen dan toch echt (via Oslo) weer naar Amsterdam. We hebben afgelopen 10 dagen veel meegemaakt op onze rondreis. Van de eerste drie dagen had ik al verslag gedaan, nu de rest!

Na 3 ,bijna onwerkelijk, prachtige dagen gehad te hebben zat het eraan te komen... Aangekomen in de hoofdstad van het Noorden was alles compleet bedekt in sneeuw en ijs... tja en dat in mei! Hierdoor hebben we helaas wat tripjes van onze planning af moeten halen, omdat sommige wegen bijv. gesloten waren... We zijn drie dagen in het Noorden gebleven. We hebben de watervallen Godafoss (waterval van de goden), Dettifoss en Selfoss gezien. Heel indrukwekkend! We wilden ook een walvistocht doen, maar die werd gecanceld vanwege een ruige zee en slechte weersomstandigheden... dus zijn we verder gereden naar de Asbyrgi canyon. Dit is een soort dal tussen twee enorme kliffen die ontstaan is door aardbevingen en een vulkaanuitbarsting.

Om van het Noorden naar Oosten te komen was geen pretje... de weg was ontzettend slecht (sneeuw & ijs) en we konden geen steek zien, zo mistig was het! We besloten om onze overnachting in het Oosten af te bellen en zo ver mogelijk door te rijden naar het Zuiden, want daar zou het beter weer zijn. Ruub heeft deze dag 10 uur gereden!! Maar het klopte, in het Zuiden geen sneeuw, gelukkig! Onderweg werden we verrast door een rendier dat op de weg stond. Wauw!

In ons eerste hotelletje in het Zuiden ontmoetten we 4 gezellige meiden uit Duitsland. Het klikte zo goed, dat we de volgende dag met zijn 6en de dag doorgebracht hebben. Het weer was helemaal bijgedraaid, prachtige blauwe lucht en een lekker zonnetje! We hebben een hike gedaan richting een gletsjer. We waren zo dichtbij dat we hem zelfs aan konden raken! Op de weg richting Jokulsarlon, een gletsjermeer waar de ijsblokken op de zee drijven, werden we verrast door een vos op de weg! Hele gave actiefoto genomen! Hier zagen we trouwens ook nog een zeehondje! Verder gereden naar het Skaftafell park waar we de mooie Svartifoss waterval bewonderd hebben...

Verder zijn we nog een keer naar de zwarte stranden, Skogafoss en Seljalandsfoss (watervallen) geweest, EN .... naar de Westman eilanden met de veer! Hier hebben we dan eindelijk Puffins gezien (soort IJslandse pinguïns).

De laatste dag hebben we nog heerlijk gebubbeld in de Blue Lagoon.

Morgen vertrekken we richting Nederland. We hebben een super mooie tijd gehad hier in IJsland, onvergetelijk! We gaan zeker nog eens terug. En voor iedereen die er nog niet geweest is, doen!!!

Bedankt dat jullie ons zo gevolgd hebben en tot snel! Ik zet de foto's er z.s.m. op!

Liefs!

P.S. Willem, in het Noorden lag zo veel sneeuw dat ik speciaal voor jou een sneeuwengel gemaakt heb! (Check de foto's maar haha!).

• 12 Mei 2015 - 12:58

Jos Van Den Hoven:

Tot vanavond! X

• 12 Mei 2015 - 18:43

Désirée:

Wat een belevenissen weer in een week tijd. GEWELDIG EN SPANNEND!!!!
    Fijn dat jullie het zo goed gehad hebben nin Ijsland en zelfs nog eens terug willen gaan.
    Foto's zie ik wel verschijnen.

Tot gauw!!
    Liefs van Désirée XX

• 17 Mei 2015 - 16:03

Willen :

bedankt
    ik wist dat je dat zou doen goed gelukt

welkom thuis en tot ziens